מה היתרונות במגנזיום אוקסיד?

למה דווקא מגנזיום אוקסיד?

איך מזהים חוסר במגנזיום? ומה הסיבות למחסור בו?

אילו סוגי מגנזיום יש ומהי הנטילה הנכונה של תוסף מגנזיום?

ידעתם שהמינרל מגנזיום משתתף במעל 300 פעולות פיזיולוגיות בגוף?

בעוד שכולנו מכירים את החשיבות של ברזל וסידן, לחשיבותו של המגנזיום לא כולם ערים. יתכן שזה בגלל שלא ניתן למדוד את רמתו בבדיקת דם (רוב המגנזיום שוכן בשלד, בשרירים וברקמות ורק כ 1% נמצא בדם, לכן בדיקת דם לא משקפת את רמתו בגוף) חוסר במגנזיום ניתן לאבחן על פי תסמינים נפוצים והם:

חולשה ועייפות לאורך זמן, התכווצויות שרירים, חוסר תחושה או נימול בשלד, מגרנות ותופעות PMS,  וגם דופק מואץ, לחץ דם גבוה או פעימות לב לא סדיקות ואפילו חרדה, דכאון ועצבנות עלולים להיות קשורים גם הם בחוסר במגנזיום.

איך מגיעים למצבי חוסר?

חוסר במגנזיום יכול להתהוות כתוצאה מאובדן בו בזיעה או בשתן – המושפעות מהזעת יתר בשמש או בשל פעילות ספורטיבית מוגברת, אובדן בשתן לרוב קשור למצבי מתח מתמשך בהם ישנה עלייה ברמות האדרנלין וירידה ברמות המגנזיום, שתייה של מים שעברו הטפלה והם דלים במינרלים בכלל  ובמגנזיום בפרט, שימוש בתרופות הגורמות לאובדן מגנזיום או פוגעות בספיגתו, כמו גלולות למניעת הריון, אנטיביוטיקה, תרופות להורדת לחץ דם, תרופות משתנות. בנוסף, הפרעות בתפקודי הכליות ובפעילות מעיים תקינה כמו מעי דלקתי וצריכה יומיומית של אלכוהול יפריעו גם כן לספיגת המינרל ועלולות לגרום לחוסר.

לצד תשומת לב למזונות המכילים מגנזיום, כמו: אבוקדו, גרעיני דלעת, קשיו ושקדים, תרד טרי, אורז חום ודגנים מלאים, שיבולת שועל ושוקולד מריר, חשוב להשלים בעזרת תוסף תזונה המכיל מגנזיום שיתקן את החוסר.

יש 2 סוגים עיקריים של תוספי מגנזיום: מגנזיום אוקסיד, מגנזיום ציטראט.

מגנזיום אוקסיד – עוזר לטפל בעצירות

מגנזיום אוקסיד היא תרכובת אנ-אורגנית, זאת אומרת על מנת שהמגנזיום ייספג עליו לעבור שרשרת תהליכים בגוף. מאחר והוא לא חומצי, הבחירה במגנזיום אוקסיד היא הבחינה המתאימה עבור מי שסובל מחומציות בקיבה, והוא אף משמש כמשלשל עדין, המרפה את שרירי המעיים וגם עוזרת לספוג מים אל המעי – נוכחות המים במעי מרככת את הצואה ותומכת בתנועת שרירי המעי (פריסטלטיקה) ובפינוי טוב וקל.

מגנזיום אוקסיד נחשב זול יותר באופן משמעותי ממגנזיום ציטראט.

 

מגנזיום ציטראט היא תרכובת אורגנית השייכת לקבוצת החומצות הציטריות, חומצה ציטרית יכולה להיקשר באופן אורגני בתאים, ואינה מותנית בפעילות מסויימת על מנת להיספג, לכן כושר הספיגה שלה גבוה.

מה חשוב לדעת כשנוטלים תוסף מגנזיום?

ככלל, מינרלים נספגים טוב יותר בזמן מנוחה ולכן מומלץ ליטול אותם לקראת ערב או לילה, כאשר רובנו מסיימים יום עבודה ועובדים למצב מנוחה, יש פחות מתח ומתכוננים לשנת לילה.

בנוסף, חשוב להפריד צריכת מינרלים ממינרלים אחרים – כי הם מתחרים על הספיגה בגוף, ובמיוחד מסידן ורצוי להפריד את נטילת המגנזיום בנטילת תרופות, בפרט מתרופות להורדת לחץ דם, דילול דם, תרופות לטיפול בסכרת, גלולות למניעת הריון ואנטיביוטיקה.

 

נכתב על ידי צוות האתר