מדוע מוסיפים פלפל שחור לתוסף כורוכומין?

הבחירה הנכונה - כורכום עם פפרין

לרובנו יש במטבח תבלין כורכום, תבלין בעל צבע עז וטעם דומיננטי שמעשיר את הטעם בכל תבשיל. הכורכום, הוא תבלין נפוץ בעיקר במזרח ומשמש גם כתרופה מסורתית ברפואה ההודית (איורוודה) וברפואות מסורתיות גם במערב. מה יש בו, בכורכום שהפך אותו לאחד מתוספי התזונה הנפוצים בימינו?

את התבלין כורכום מפיקים משורש של הצמח "כורכומה ארוכה",  שורש המזכיר מעט במראה את הג'ינג'ר, ומכיל את החומר הפעיל כורכומין. למעשה כל תוספי המזון המיוצרים מכורכום מנסות להביא תוסף שיכיל באופן המרוכז והיעיל ביותר את החומר הפעיל הנקרא כורכומין ועוד 2 חומרים הנקראים כורכומנואידים.

 

תוסף כורכום - למה הוא טוב ולמה כדאי שיכיל גם פפרין?

בעשור האחרון אלפים של מחקרים בוצעו על הכורכום ועל השפעתו המרפאה ומצאו שצריכה של החומר הפעיל כורכומין עוזרת להפחית תהליכי דלקת בגוף ויש לה אפשרות להפחית משמעיתית כאב הנגרם מדלקת. נטילת כורכום מומלצת לסובלים מדלקות וכאבים כרוניים או בשל פציעה במערכת השלד, שרירים ומפרקים וגם עבור מי שסובל מתהליך דלקתי אחר בגוף, כמו דלקת במעיים.

חלק מהמחקרים מצאו שלכורכומי יש השפעה אנטי סרטנית ואנטי דכאונית ולכן נטילתו מתאימה כמטפלת ותומכת במגוון רחב של מצבים. פעילות הכורכומין מחזקת את תפקוד מערכת החיסון ויעילה גם לחיזוק כשמירה על בריאות תקינה ומניעת חולי.

ולמה פפרין? השילוב של פפרין בפורמולה המכילה כורכומין משפרת משמעותית את ספיגת הכורכומין ומגבירה את פעילותו הרפואית. פפרין הוא החומר הפעיל הנמצא בפלפל הודי חריף ובכדי לשלב אותו באופן בטיחותי יחד עם הכורכומין מומלץ לבחור כמוסה המצופית ציפוי אנטרי, ציפוי שמונע את התפרקות הכמוסה בקיבה ומבטיח שהיא תתפרק ותספג רק כאשר מגיעה למעי, כך לא יהיו תופעות לוואי כתוצאה מחריפות הפפרין והכורכומין יספג ביעילות.

מחקרים שבוצעו עם כורכום משולב בפפרין מצאו שנוכחות הפפרין מעלה את יכולת החדירות של כורכומין אל תוך התאים ומונעת את הפרשתו אל מחוץ לגוף, בכך הפפרין עוזר לחומר הפעיל בכורכום לשהות יותר זמן במחזור הגם ולהשפיע על מערכות הגוף. נטילה נכונה היא של 3 מנות כורכום לאורך היום ולא מנה אחת גדולה, כך רמתו ופעילותו של הכורכומין נשארות לאורך רוב שעות היום ומייעלות את הטיפול.

 

 

נכתב על ידי צוות האתר.